Heat Racing

http://suttonpr.com/?mikrovolnovka=libro-forex-pdf Här är tävlingsformen för dig som verkligen gillar när det går snabbt på vattnet. Tävlingsklassen kallas vanligen heat racing i Sverige. Den internationella benämningen är FSR-H när man tävlar internationellt under NAVIGAs flagga.

http://foodintravel.it/tag/biscotti Klasser

http://irinakirilenko.com/?deribaska=bin%C3%A4re-optionen-swiss-bank&dfb=b7 I heat racing tävlar man med hydrobåtar och katamaraner, så kallade flerskrovsbåtar. Grenen indelas i tre klasser efter motorernas cylindervolym nämligen 3,5cc, 7,5cc och 15cc. 

http://eren.es/?esrof=opciones-binarias-en-chile&4f9=da

http://bti-defence.com/language/en/author/admin/feed/ Heat racing kännetecknas av korta snabba heat som i jämförelse liknar speedway för motorcyklar. Båtarna kan nå farter mellan 90 och 130 km/tim beroende på klass.

guadagnare soldi

opzioni digitali banca intesa Tävlingen

http://glhunt.com/benefits-steel-pier-foundation-repair/ Tävlingen går ut på att köra 5, 6 eller 7 varv runt en 270 m lång ovalbana. De tävlande kör sina båtar i 5 heat och räknar ihop poängsumman från dessa. I varje heat deltar 6 till 8 båtar. I Sverige tävlar man om SM-tecken i alla tre klasserna. SM avgörs på 5 deltävlingar där medaljörerna samtidigt kvalar in till landslaget för EM- eller VM-deltagande.

http://coconutcharcoalindonesia.com/?decerko=bdswiss-%C3%A4hnlich-webseiten&773=5f Historiskt sett har svenska deltagare tillhört den yppersta eliten på EM- och VM-tävlingar sedan dessa startade 1986, och svenskarna har alltid legat långt framme i utvecklingen av båtar.

Heat racing är den rätta grenen för den tekniske innovatören som vill testa sina idéer på tävlingsbanan och för den som söker spännande tävlingsmoment. Begränsningarna för utformningen av tävlingsekipagen är få. Endast motorns cylindervolym och kravet att båten skall ha minst två separata planande skrov som drivs fram av en vattenpropeller. Sedan är det fritt fram för experiment och motortrimning.